5 tips voor meer conversie op jouw webshop!

Webshop ontwikkeling

Webshop ontwikkeling

Als eigenaar van een webshop begrijp je vast hoe belangrijk is dat het salesproces soepel verloopt. Wij krijgen daarom vaak de vraag: Hoe kan ik de conversie van mijn webshop verhogen zodat er meer bezoekers converteren in klanten? Want het hebben van veel bezoekers op jouw webshop is leuk, maar levert niks op. De checkout pagina, het laatste station voor dat er een aankoop plaats vindt speelt hierin een enorm belangrijke rol. 

Het optimaliseren van deze pagina kan daarom veel verschil maken in het genereren van meer verkopen op jouw webshop. In deze blog duiken we dieper in op de essentie van een geoptimaliseerde chechkout pagina en geven we 5 concrete tips om de conversie voor jouw webshop te verhogen!

1. Kort maar krachtig!

Een van de belangrijkste factoren van een geoptimaliseerde checkout pagina is de lengte ervan. Klanten willen niet worden gehinderd door ingewikkelde stappen of onnodige informatie. Minimaliseer het aantal stappen dat nodig is om over te gaan tot koop en vraag alleen de hoognodige informatie. Gebruik one page checkouts om de klant betrokken te houden zonder verdere afleiding.

Een goed voorbeeld van een geoptimaliseerde checkout pagina door Crads is de pagina van Aj-sport. Hier hebben we de standaars WordPress checkout getransformeerd naar een duidelijke en conversie gerichte pagina waar de sales van zijn gaan stijgen! Het geoptimaliseerde sales proces van AJ-sport zelf ervaren? Klik dan op de onderstaande afbeelding

Conversie webshop verhogen checkout pagina

2. Transparante Kosten en Verzendinformatie

Niets is frustrerender voor een klant dan verborgen kosten tijdens het afrekenproces. Zorg ervoor dat alle kosten, inclusief belastingen en verzendkosten, duidelijk worden weergegeven op de checkout pagina. Bied ook transparante informatie over de verzendopties en verwachte levertijden. Dit verhoogt niet alleen het vertrouwen van de klant, maar voorkomt ook verlaten winkelwagentjes.

3. Veiligheid en Vertrouwen Uitstralen

Veiligheid is en blijft enorm belangrijk voor online shoppers. Zorg ervoor dat jouw checkout pagina is beveiligd met SSL-codering en communiceer dit duidelijk naar de klant door middel van beveiligingspictogrammen. Maak gebruik van betrouwbare betalingssystemen zoals Ideal en Apple Pay en geef klanten ook de mogelijkheid om met verschillende betaalmethoden af te rekenen. Het toevoegen van de unieke factoren van jouw webshop en verzendtijden draagt ook bij aan het uitstralen van vertrouwen. Wanneer klanten zicht veilig voelen op jouw webshop zullen ze sneller bereid zijn om over te gaan tot een aankoop. 

4. Geoptimaliseerd voor Mobiel Gebruik

Met de groei van mobiel winkelen is het van belang om de checkout pagina te optimaliseren voor mobiele apparaten. Zorg ervoor dat de pagina responsive is en dat alle functies goed werken op verschillende soorten schermen. Een geoptimaliseerde mobiele ervaring kan de klanttevredenheid vergroten en het aantal afhakende klanten verminderen.

5. Eenvoudige Accountcreatie en Gastafrekeningen

Geef klanten de keuze om als gast af te rekenen of een account aan te maken. Sommige klanten willen mogelijk niet de tijd nemen om een account aan te maken en geven de voorkeur aan een snelle transactie. Het aanbieden van deze flexibiliteit geeft de klant extra vertrouwen.

Een geoptimaliseerde checkout pagina is de sleutel tot het verhogen van de conversie op jouw webshop en het verminderen van verlaten winkelwagentjes. Door de checkout pagina kort maar krachtig te maken, transparant te zijn, veiligheid uit te stralen, responsive op mobiel en flexibele afrekenopties aan te bieden, leg je de basis voor een vertrouwde en optimale checkout ervaring. Blijf voorlopen op de concurrentie door de checkout pagina van jouw webshop te optimaliseren in een gebruiksvriendelijke, efficiënte en betrouwbare laatste halte voor jouw klanten.

Laat geen sales liggen en investeer in het optimaliseren van de checkout pagina van jouw webshop. Crads zorgt ervoor dat jouw chechkout een soepel proces wordt waarbij de conversies worden verhoogd. Plan direct een afspraak in om de mogelijkheden te bespreken voor jouw webshop of neem telefonisch contact met ons op +31 6 49 39 57 89

Laat jouw SEO analyseren!

Benieuwd naar de prestaties van jouw webshops? En direct inzicht krijgen in concrete ontwikkelpunten om meer waarde uit jouw online business te halen? Vraag dan geheel vrijblijvend onze website scan aan ðŸ“ˆ 

Website scan

Onze laatste nieuws

Hoe snel werkt SEO? Een Realistische Kijk op Zoekmachine Optimalisatie

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid (SEO)

Conversie webshop verhogen! 5 tips voor meer conversie op jouw webshop.

Webshop ontwikkeling

Webshop ontwikkeling

De 10 meest voorkomende SEO-Fouten

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Hoe snel werkt SEO? Een Realistische Kijk op Zoekmachine Optimalisatie

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid (SEO)

Conversie webshop verhogen! 5 tips voor meer conversie op jouw webshop.

Webshop ontwikkeling

Webshop ontwikkeling

De 10 meest voorkomende SEO-Fouten

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Laat jouw website analyseren!

Vraag direct en geheel vrijblijvend de website scan aan! De voordelen van de website scan van Crads?